lördag 28 maj 2011

Rabarberkaka

Till en härligt saftig kaka som räcker till många.
Välj bär & frukt efter säsong & smak!

200 g smör
6 dl strösocker
4 ägg
6 dl mjöl
1 tsk vaniljsocker
1/2 l frukt & bär (jag brukar röra ner lite farin bland rabarberbitarna)
2 msk hackade pistagenötter el flagad mandel

Värm ugnen till 175 grader. Smält smöret & rör samman ingredienserna.
Bred ut i smord långpanna. Grädda mitt i ugnen ca 30 minuter.
Skär i rutor & pudra gärna över lite florsocker vid servering.
Ät & njut!

Lycka till...;)
Kram fia

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hej kära svägerska! Vad kul att du börjat blogga. Ännu en blogg att lägga till alla jag följer. Härligt!!
Välkommen i morgon!
KRAMEN

LOPPISLIV sa...

Hej Fia! Tack för dina rara ord på min blogg, så glad jag blir :-)) Vad sött du dukat i förra inlägget med rosa, ser jättefint ut!!

Ha nu en toppenfin dag. Stor kram Paula

LOPPISLIV sa...

jag igen...tack för receptet :-) Det har jag skrivit av nu och ska prova till helgen....KRAM P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...