lördag 18 juni 2011

Loppisfynd

Vad glad jag blev när jag fyndade den här vågen--älskar färgen!

En liten fin karaff för bara 20 kr, perfekt att ha lite vinägrett i till salladen;)

En lite större karaff, till saft eller rödvin kanske...



Hela min lilla samling av karaffer, den finaste längst bak har jag ärvt efter farmor.

Idag var det loppis på torget i Nässjö, så jag tog min mamma med mig & åkte dit. Där fanns en hel del fynd, jag hittade en karaff på en gång, och sedan en till! När jag hittade vågen också var det nästan för bra för att vara sant;)
En liten tripp in på Textilhuset blev det också, där köpte jag ett par fina saker till min dotters rum i födelsedagspresent, så dem blir det bild på senare.
Jag har hjälpt en kompis att flytta möbler också, och vi rensade ut två stora vitrinskåp fulla med fina glas & porslin. När vi hade flyttat runt skåpen i rummet såg vi att det inte blev bra, så det slutade med att vi flyttade tillbaka skåpen till den plats där de stod från början;) Verkligen roligt, tur att det finns fler som är lika omständiga som en själv!
       Ikväll blir det fix med vita gardiner till matrummet, det är dags att putsa fönster och eventuellt måla   någon vägg vit också. Det är lite för mycket Fornasetti-tapet just nu;)
Kram fia
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Söta små loppisfynd du hittat, älskar vågar! =)
Ha en fin kväll.

Kram kram

Frøken Anker sa...

Skønne loppefund. Vægten er fantastisk. Jeg har en næsten magen til i mit køkkenvindue. Lige nu er der bananer i fadet, andre gange er der lys :-)
Testen på min blog er en sjov lille ting. Og let, fordi der er billeder, man skal tage stilling til.
Hvis du prøver den flere gange, ændrer billederne sig, og du får måske også et andet resultat :-)

God søndag
Klem

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej hallå!
Vi såg kung fu panda i 3D på bio i går, 7-årige sonen var helt lyrisk efteråt! =) Det var andra filmen vi såg i 3D, men blir lika fascinerad varje gång, nästan så att man vill sträcka fram handen och känna...
Ha en fin söndag, hoppas du inte regnar bort!

Kram kram

Mitt liv som förskollärare sa...

Underbara karaffer.
Kram Berit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...