onsdag 31 augusti 2011

Ett torn til lyst del 2

Japp, efter ett långt blogguppehåll tycker jag det är på tiden att ni får se
övervåningen på vårt torn;)

Här är trappan jag hittade på Blocket och fick tjata två veckor innan maken gick med på att köpa (efter MYCKET curling...)!

Väl uppe har man utsikt över nejden, på sommaren blir det riktigt varmt här så tygväxter
är att föredra...
Svårt att hitta snygga såna bara, hittade de här "bollarna" med låtsasplättar på tråd på
Galleri Mittbrodt i Borgholm.
Hyfsade iaf...

Köpte de här fina gardinerna på Villa Rosa på nätet, neutrala o fräscha tycker jag<3

Tavlan är målad och tryckt på segelduk, den luktar fortfarande lite tjära.
I like, men det dröjde ända tills tornet var klart innan den hittade sin plats med stort P...!

Korgkistan är tänkt som bord, men inte världens stadigaste, så på med en silverbricka
o lite pynt;))

Stolarna är omkläda av vår Handy-man Palle (såklart!), hittade det fina Snowball tyget i Kalmar.
Lasse fick såga av benen på fåtöljerna lite för att lyckas baxa upp dem för trappan,
men det var det värt;)





Fläkten köpte jag på Erikshjälpens loppis för 80 kr, väl investerade pengar.
När det är riktigt varmt häruppe får man ha korsdrag OCH fläkt för att stå ut!

Utsikt över trädgård och väg.
Förra året firade vårt lilla gäng nyår hemma hos oss, och jag o en annan tjej gick upp här i tornet o kollade på kort. Efter ett tag tyckte vi att det blivit ovanligt lugnt i huset, och en massa fyrverkerier lyste upp himlen, o där satt vi o hade missat tolvslaget.
Det blev snabba ryck ut för att skåla vill jag lova;))

Tillbaka igen alltså, efter ett par hektiska veckor!
Lovade en kompis att hjälpa till och fixa logerna till Stadsfesten, vi skulle pynta till o fixa lite fint var det tänkt...
Det slutade med att vi bar speglar, soffor, tygrullar, bord o allsköns prylar kors o tvärs över stan.
Eftersom The Ark skulle uppträda så fixade vi en loge med kungligt tema till dem; det var guldspeglar, sammet och supervackra möbler som vi fick låna av Johan som äger hotellet här i stan!
Till rockarna blev det ett par "hångelsoffor" och medaljongmatta, ljusslinga, bildäck och ett bord av tre lastpallar.
Kul, och mycket lärorikt;)
Bilder kommer nån dag nu i veckan, måste lära mig att tanka in bilder från min i-phone först...!

Ha det härligt, underbara bloggare;)

Stor kram

Fia
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Mitt liv som förskollärare sa...

Gardinerna är superfräscha, ett tornrum verkar jättemysigt och fint.
Kram Berit

loftkroken sa...

Hei kjekt å høre fra deg :)
Så vakkert tårnrom dere har fått. Tittet litt på det nederste rommet ,helt utrolig nydelig :)
Trappen var veldig tøff !

Klem Bente

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!

Så härligt med ett alldeles eget torn - I love spiraltrappan! Vilken tur att han gav med sig till sist, hihi! =) Så underbart fint du har inrett där uppe. Fläkten måste ju vara årets fynd! De är ju hur heta (ooh så fyndigt!) och DYRA som helst.

Kul att få styla på stadsfesten! Äldsta dottern var där, dock ej i logerna... som tur är, hihi! =)Hennes höjdpunkt var Kapten Röd...kan inte säga att jag nånsin hört talas om... men det har väl med åldern att göra antar jag, hihi!

Kram kram

Anette sa...

Hej.
Men vilken häftig trappa :)
Så jättefint ni har de där uppe i tornet .
Ha de så bäst o ha en myskväll.
Kramen Anette

HOUSE of ADELA sa...

Å ni har finaste tornet man kan ha...höll på att dåna av förtjusning så fint som det var när vi var hemma hos er och kikade! Där ville jag ju hyra in mig!;D Ska bli spännande om vi får se "kungarnas" loge! jag kom ju aldrig så långt heller...VIPen hann man inte lämna alls;)

Kramis♥
Adela

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...