lördag 2 juni 2012

Rum i trädgården


Jag har fått flytta min lilla planteringshörna i år eftersom vi gräver för fullt i trädgården.


Den hamnade mot grannens garagevägg (söderläge),
o maken har flyttat finfina lagom slitna betongstenar att ställa alltsammans på ♥ 

Tidigare var här en djungel av kirskål, som jag har tagit död på...!


Här mina kryddplanteringar i varsin zinkhink,
tillsammans med lagom rostiga lyktor.


Lite fix på framsidan också, litet cafébord (fyndat på loppis för 50 kr, ommålat)
med stolar inköpta på Åhléns för många Herrans år sen...



Söt Veronika får pryda mjölkkannan;)


Köpte den här fina cypressen till järnurnan,
tidigare stod här en fjärilslavendel som varit död ett tag..;)


Pågående utgrävning, idag skulle det ha jobbats men det blev inte många knop i kylan.
Lite mer än vad som syns på bilden har iallafall hänt i nuläget;)

Dags för soffläge, efter en intensiv dag med umgänge åt höger o vänster.
Det har varit mycket träffande av folk i flera dar nu,
imon får bli en dag ägnad åt att i lugn o ro landa inför kommande arbetsvecka, tror jag.

Såna dagar behövs verkligen

Kram

fia

5 kommentarer:

loftkroken sa...

Så fint du har det i hagen din :))
Nydelige blomster:)
Du er flink å pynte :))

Takk for kjempekoselig kommentar ♥

Klemmer Bente

Tina sa...

Du har alltså fått bort Kirskålen? Inte illa, jag har lite kvar som måste tas om hand..
Så fint planteringsbord, jag skulle också vilja ha mer av betongplattor i trädgården. De är riktigt sköna att gå på!

Kramkram

Mitt liv som förskollärare sa...

Hej!
Va mycket fina saker du har, zinkbaljor, lyktor och korgar. Ser jättefint ut.
Hur har du lyckats ta död på kirskålen? det är ju ett evighetsjobb, vi har under vinbärsbuskarna på landet. Jag är rädd att kålen skall ta död på vinbärsbuskarna, men ännu har de klarat sig.
Ja, usch vilken blåst det var igår i Linköping där jag var, idag behövs det verkligen vila i hemmets lugna vrå.
Kram till dig fina Fia.
Berit

Fia sa...

Haha, ja det gäller ju att man inte är rädd om växterna intill...;) jag har blåst på med ett medel som heter Roundup, köpt på Granngården. Snacka om effektivt, man riktigt ser hur kålen skrumpnar ihop! Tjohoo, vad skadeglad man blir ;)))

Lisa sa...

Hej fina...Oj så mysigt du har fått till de hos dig. Kommer och sitter där tror jag. Tack för omtanken. Har varit lite väl mycket tråkigheter ett tag så jag dckade ihop men nu jkl ska jag vidare. Spännande att se vad de blir av utgrävningen sen. Ha de så bäst nu..

Kram Lisa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...