fredag 13 juli 2012

39 år och bortskämd ♥


Lite småfix på bordet innan litet kalas för släkten;
vi brukar vara 16 personer men idag är blir vi bara 9 sammanlagt...

***

Köpte 2 vaser på Blomsterboden med ett par snittblommor i,
o rosenbukett på Lidl.
Det finfina ljuset fick jag av goaste väninnan igår på födelsedan ♥


Födelsedagspresent från mor, far och bror-- sötaste radion;)
Nu ska jag stå i köket o lyssna på sommarpratarna!


Armband o ring i present från Lasse o barnen, hantverk från Grekland.

Tycker massor om dem ♥



Roligt block fick jag av Svärmor o Svärfar, så sant, så sant...;)


Ska kasta mig över denna bok ikväll, som jag fick i present av Svägerskan.
Hon skriver bra, Anna Jansson!


Fin cementängel från min brorsa Lasse ♥


Överraskningsträd från maken, med min favoritingrediens i både bak o matlagning;

** citronen **


Bild på fikat;
idag bjöd jag på kardemummamaränger, dumlekakor,
chokladtryffelkaka med hallon samt köpetårta!




Här smaskar vi förnöjt på maten (som jag glömde fota...).
Det var risotto, rullar med lufttorkad skinka fyllda med mozarella o basilika,
melon, ruccola, vitlöksbröd o peppriga tomater.

Gott!!

Igår fyllde jag år, imorgon fyller Abbe tonåring o på söndag fyller Agnes 10 år.
Magen står snart i 4 hörn av all tårta, glass o kakor som vi har tryckt i oss;))
Ikväll blir det paketinslagning för hela slanten, kan jag lova!

Ha en härlig helg ♥

Kram

fia ♥

3 kommentarer:

Änglarum sa...

Ja må hon leva..Grattis Fia så mycke smaskigt du bjöd på ;) och fina presenter du fick.citronträd och fina smycken olala..nu firar ni i dagarna tre då?kram Jessica

Tina sa...

Vilken snygg ring!
Grattis i efterskott!

kramen

Mitt liv som förskollärare sa...

Grattis i efterskott!
Wow snygga naglar och ring, många fina presenter du fick. Helt ljuvlig radio, har länge tänkt köpa en liten söt, har ju sett denna sort lite här och var i bloggvärlden. 10 år idag härlig ålder, ja ibland känns det som lite mycket tårta men det är skoj med kalas.
Här blir det Trädgårdsföreningen ikväll, jag och yngsta pärlan skall lyssna på Melissa Horn.
Ha en fortsatt härlig sommar.
Kram/
Berit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...