onsdag 18 juli 2012

Ölandsfix i gråskala



Tjohoo;))

Så var man på Öland igen, med varierat väder som sig bör...

...tror aldrig att himlen varit så grå så ofta som den varit de här dagarna..!
Idag har det mullrat i fjärran, solen har skinit o levererat åskvärme
o så har det regnat emellan.



Perfekt väder för lite småfix, dock...
Hittade krokar på Netto som vi satte upp idag,
 gardinstången monterades o gardinerna sattes upp.

Svårt att pynta till det när det inte riktigt är stilen man har hemma,
har anpassat allt efter snåltapeterna från Rusta;))

****

Lite orientaliskt tema (med tendens till porrigt;), således...


Lite väl mycket gråskala, kanske,
har lättat upp det hela med rosa påslakan med vita prickar o rosa kuddar.


Finfina IKEA-lampor


Hittade en hattask med favoritmotiv till Agnes rum när vi var ute o loppade igår.

Vi var en KORT sväng på stranden på Östra sidan också,
 innan en omgång ösregn kom o sköljde bort oss;))



På en spontanloppis fyndade jag denna vackra terrin för 200 kr.

Finaste modellen tycker jag, i mint condition


Under senaste skuren blev det till att elda i brasan,
tur det finns gott kaffe o fika här i stugan,
det blir alltid hög mysfaktor iaf.

Några omgångar yatzy har det blivit as well...

Skönt med semester!!

Imon bär det av på auktion i Gårby, brukar vara riktiga höjdarauktioner där;))

Ha det gott ♥

Kram

fia

6 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Å det ser jättemysigt ut! Gillade tapeten, ser inget porrigt i den ha ha....;)) Mysigt ändå att vara på Öland, jag längtar dit!

Kramar snygging!
Adela

Fia sa...

Haha, tack ♥ Kram själv, gorgeous ♥

Änglarum sa...

Hej! så roligt det här med bloggarna man får så mycke fina tips och vackra bilder..tack för du är en av de som förgyller min tillvaro ;)kram Jessica

loftkroken sa...

Ååå gratulerer kjære Fia med overstått bursdag ♥ Hurraaaa for deg:)
Nydelig den ringen ♥

Klem Bente

Tina sa...

Porrigt, he he du är rolig du!
Jag tycker att det är fint som bara den!

Ha fina dagar och nu hoppas vi på mer sool!

Mitt liv som förskollärare sa...

Ha,ha tycker allt det är lite för lite rött för att det skall vara porrigt:)
Jättefin terrin och auktion imorgon blir ju väldigt skoj. jag kanske skall på en på söndag, om jag har tur.
Ha det fortsatt fint på Öland.
Kram/
Berit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...